Securex steunt uitbouw van freelance-platform proUnity

Brusselse startup krijgt toegang tot Securex-netwerk en extra financiering van 150.000 euro

Dinsdag 24 januari 2017 — Na finance.brussels/GIMB-groep en Seeder Fund, stapt nu ook Securex in de innovatieve freelance-marktplaats proUnity. De dienstengroep voor ondernemers gaat het opkomende digitale inhuur- en administratieplatform voor zelfstandig talent actief mee promoten. Het geeft de startup ook een financiering van 150.000 euro, om zijn enthousiasme kracht bij te zetten.

Patrick Lootens, Director SEO & Innovation bij Securex: “Met proUnity biedt Securex een krachtig antwoord aan bedrijven die flexmedewerkers zoeken en vlot met hen willen samenwerken. Het platform is een intelligente ‘matchmaker’ tussen freelancers en bedrijven. Voor zowat alle praktische en administratieve uitdagingen die hun samenwerking meebrengt heeft het de gepaste oplossing, ook internationaal. We vinden in één klap de juiste aansluiting bij de snel groeiende groep van freelancers, die ook voor ons een interessante markt vormen.“

Een logische ‘click’ tussen proUnity en Securex

Securex zet als vaste waarde in human capital resoluut in op innovatie. Als leidinggevend sociaal secretariaat en HR-consultant volgt het de evolutie in de markt op de voet. Met zijn ondernemingsloket en zijn bijdragefonds voor zelfstandigen bedient de HR-groep vandaag al startende en eenmansbedrijven.

Het voelde meteen een ‘click’ met proUnity. Daarnaast gebruikt Securex zelf ook het proUnity platform voor het inhuren en beheren van zijn groep van externe medewerkers. Daarmee toont Securex ook onmiddellijk de geloofwaardigheid van proUnity als performante freelance beheerstool.

proUnity werkt vanuit de Securex ‘hive five’ co-working kantoren, waardoor het rechtstreeks toegang heeft tot de nodige expertise en ondersteuning van Securex. Het proUnity-team komt zo terecht in het rijke ecosysteem van experts bij Securex. Hieruit volgden al een aantal interessante contacten met grote klanten. In 2017 bouwen beide bedrijven het project in overleg verder uit. Waar mogelijk worden de raakpunten apart of samen versterkt en als voordeel uitgespeeld.

Flexjobs zitten in de lift

Nieuwe vormen van tempwerk en flexjobs groeien sterk. In het Verenigd Koninkrijk werkt al bijna de helft van de beroepsbevolking voor meer dan één onderneming tegelijk. Bedrijven baseren hun aanwervingen steeds meer op de ‘lage piek’ in plaats van de hoge. Hierdoor vergrootte de flexschil de laatste jaren van 10 naar zo’n 30% van het personeelbestand. In sommige sectoren gaat dit zelfs tot 50% freelance-medewerkers.

David Muyldermans, CEO van proUnity concludeert:

“Werken met freelancers is de nieuwe realiteit. Securex ziet dit in en hun visie is complementair met de onze. In heel wat markten is het tijd voor meer maturiteit rond het inzetten van flexmedewerkers, zeker in sectoren waar freelancers in grote mate een competitief verschil maken voor bedrijven. Daarbij zijn freelancers op zoek naar een gebruiksvriendelijk platform, met directe toegang tot alle opdrachten aan een faire marktprijs. Wij brengen de bedrijven in contact met zelfstandig toptalent. En ons platform vereenvoudigt de samenwerking, waardoor zij tijd en budgetten winnen.“

Securex-logo
proUnity_logo
David Muyldermans en Patrick Lootens
proUnity en Securex vormen een team